Wystawy

Pragaleria

Stalowa 3, Warszawa

Najważniejsze wystawy:

2001 – Art Fair Chicago, USA

2006 – BWA Kalisz

2017 – Officyna Art&Design, Warszawa

2017 – Off Piotrkowska, Łódź

2017- Drukarnia Skład Wina i Chleba, Łódź

Wybrane wystawy indywidualne:

Wybrane wystawy grupowe:

Rodzina OKO składa się z wazonów OKO/2014, Teresa/2018, Nana/2018, Krystal/2018, Irena/2019, Miki/2020 oraz patery Aniela/2018. Przedmioty są wykonywane i malowane ręcznie przy współpracy z wykwalifikowanymi rzemieślnikami i technologami. OKO jest punktem wyjścia dla kolejnych kolekcji, a także działań artystycznych i rzeźbiarskich. Modułowe totemy Mama/2019, Tuląca Mama/2020, Totem Formy/2020 czy instalacja Fontanna/2019 to obiekty na granicy sztuk wizualnych i designu.

Wystawy

Let’s Pop In! Traffic Design, Gdynia, Poland 2021
Windows of Design,
Alhambra, Berlin, Germany 2020
ZEITGEIST. Polish design crafting a future
, Dutch Design Week, Holland 2020
Virtual Design Destination
, Adorno, London Design Festival, 2020
Two Arts Are Better Than One, Zachęta National Gallery of Art, Poland 2020
Forms of the Future, Arena Design Poznań, Poland 2019
Odyssea, Art House, Designblok Prague, Czech Republic 2019
Fontanna, Narracje #11 Gdańsk, Poland 2019
DesignBlok, Prague, Czech Republic 2018
Hidden Power, San Francisco Design Weekend, USA 2018
Z drugiej strony rzeczy, Muzeum Narodowe w Krakowie, Polska 2018
1000 Vases, Paris Design Week, France 2018
Hidden Power, Museum of Texas Tech University, USA 2017
***, Budapest, Ungary 2017
La Cité, 318 Unite d’Habitation Le Corbusier, France 2017
ĄĘ, London Design Days, England 2016
Places of Origin: Polish Graphic Design in Context, Design March, Reykjavik 2016
Texture, London Tent, The London Design Festival, England 2016
La Tavola Polacca, Expo Milano, Italy 2015
What Goes Behind… Contemporary Polish Ceramic Design, The London Design Festival, England 2015
Inside Out. Polish Graphic Design in the Making, WantedDesign New York, USA 2015
OKO, Pies czy suka, Poland 2015
+48 Social Club, Tokyo Designers Week, Vacant Galerie, Japan 2014

Laureat nagród, m.in.: Grand Prix na Biennale Grafiki Dry Point w Serbii (2011); Grand Prix na konkursie „Praca Roku” ZPAP (Katowice, 2004); I nagroda – Międzynarodowego Biennale Rysunku (Pilzno, 2004); Nagroda Prezydenta Miasta Wrocławia – Międzynarodowy Konkurs Rysunku (Wrocław, 2006);  wyróżnienie – X Międzynarodowy Jesienny Salon Sztuki: „Homo Quadratus Ostroviensis” (Ostrów Świętokrzyski); Nagroda regulaminowa – Triennale Grafiki Polskiej (Katowice, 2015).

Jego prace były prezentowane na ponad stu wystawach indywidualnych m.in.:

1974 – Performance „Bialy Rower”, Festival Nowa Ruda;

1986 – Signies & Ecritures, Galeria Feeling, Paryż;

1989 – Korczowski / Malarstwo, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa;

1993 – Deuxième purgatoire de Galilée, Galeria Nicole Ferry, Paryż;

1998 – Wystawa retrospektywna, Instytut Polski w Paryżu, Paryż;

2006 – Ecriture (Love Letters) Korczowski/ Roques-Gaichies, Galeria Nicole Ferry, Paryż;

2010 – Orbium Coelestium, Galeria Zejście, Kraków;

2011 – Orbium Coelestium, Musée Paul Delouvrier, Paryż;

2012 – Orbium Coelestium, Galeria Hortar, Tarnów;

2013 – Orbium Coelestium, Galeria BWA, Przemyśl;

2018 – Kartonteka – Hommage à Tadeusz Kantor, Cricoteka, Kraków;

2019 – Sensualité au Végétal, Galeria Fibak, Warszawa.

(oprac. na podstawie: culture.pl)

Mariusz Libel od zawsze (zarówno w czasach słynnej grupy Twożywo, jak i obecnie) porusza w swojej twórczości tematy społeczne i filozoficzne. Artysta wykorzystuje wieloznaczność słów, za którymi zawsze kryją się ważne pytania egzystencjalne, ujęte w charakterystyczną, typograficzną formę. Mariusz Libel zestawia ze sobą frazy o różnorodnym znaczeniu, dokonując ich dekonstrukcji, co daje odbiorcy możliwość samodzielnego odczytania treści oraz opowiedzenia się po stronie, którą uzna za właściwą. Co istotne, w pracach artysty nie odnajdziemy tylko jednej, prawidłowej odpowiedzi na zadane pytanie. Widz, bez strachu o niezrozumienie, niepoprawność polityczną, lub brak wiary może udzielić odpowiedzi tylko sobie lub też wejść w zbiorową dyskusję ze społecznością, w której żyje. Twórczość Mariusza Libla nie ma bowiem w swoim założeniu być kontrowersyjnym komentarzem do rzeczywistości. Sztuka artysty jest czuła i wrażliwa na problemy społeczne, percepcję człowieka i doświadczenia życiowe, każdego kto będzie z nią obcować, podobnie jak on sam jest wyczulony na relacje i wymianę intelektualną z drugą osobą. Jest to szczególnie widoczne w metodzie pracy twórczej artysty, który często działa kolektywnie, pracując w grupach artystycznych: Pinokio, Twożywo, Niczero, lub wspólnie z innymi ludźmi świata artystycznego, jak: Urszula Pieregończuk czy enenek.

NAJWAŻNIEJSZE  WYSTAWY INDYWIDUALNE:

2014 r. – Galeria „Promocyjna”  w Warszawie – „Malarstwo”

2016 r. – Galeria sztuki „Wystawa” w Warszawie – „Malarstwo”

2018 r. – Galeria sztuki w Centrum Dialogu J. N. Jeziorańskiego w Warszawie – „Malarstwo”

2018 r. – Galeria Sztuki „Stalowa” w Warszawie – „Malarstwo”

2019 r. – Galeria „Centrum Łowicka” w Warszawie – „Malarstwo – obrazy z lat 2016-2018”

 

NAJWAŻNIEJSZE WYSTAWY ZBIOROWE:

2003 r. – Galeria „Studio” w Warszawie – dyplom.

2004 r. – Galeria Sztuki w Legnicy, nagroda pisma artystycznego Exit.

2005 r. – Galeria DAP w Warszawie – „Mistrz – Uczeń – Mistrz” – 100-lecie ASP.

2009 r. – Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego –  Królikarnia w Warszawie – „Aktualny obraz”.

2009 r. – Muzeum Państwowej, Rosyjskiej Akademii Sztuk Pięknych w Sankt Petersburgu im. I. E. Riepina – „Aktualny obraz”.

2009 r. – Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu – „Aktualny obraz”.

2009 r. – Krajowa Konferencja Rysunku, Wrocław.

2015 r. – Galeria Sztuki „Promocyjna” w Warszawie – „Salon letni”.

2017 r. – Galeria Sztuki „Dom Chemika” w Puławach – „Emocja i namysł”.

2017 r. – Fundacja Galeria „Autonomia” w Warszawie – „Razem czy osobno”.

2017 r. – Galeria „Centrum Łowicka” w Warszawie – „Pracownia rysunku 64 wczoraj i jutro”.

2018 r. – Galeria Muzeum Karnataka Chitrakala Parishath, college of fine arts w Bangalore, Indie – „Types of spaces”.

2020 r. – Galeria „Aneks”, „Dom Chemika”, Puławy – „Styczna”.

2020 r. – Galeria Sztuki „Salon Akademii”, Warszawa – „Salon parametryczny+”.

 

„Czerń, biel, monochromatyczna gama – malarstwo w którym głównym motywem i figurą dominującą jest postać ludzka poddawana ciągłej interpretacji. W szkicach, rysunkach, obrazach, najważniejszy jest człowiek i jego duchowość, człowiek i cielesność ze swoimi ograniczeniami,  emocje jakie ze sobą niesie zderzenie sacrum i profanum. Poszukiwanie własnej formy, chęć eksperymentowania i wyrażania własnej ekspresji, również poprzez balansowanie na krawędzi rysunku i malarstwa służą osobistej definicji świata.

Ostatnie cykle obrazów są próbą zmierzenia się z szeroko rozumianym pejzażem, nawiązują do natury, stają się pejzażami – przestrzenią wypełnioną powietrzem o różnych odcieniach szarości.”

Jarosław Radel

Ma na koncie kilka wystaw indywidualnych i zbiorowych. Jego obrazy i murale zdobią wnętrza wielu mieszkań, biur oraz ścian w przestrzeni publicznej. Fascynuje go miasto i systemy komunikacyjne. Z tego czerpie inspiracje do kolejnych prac. Uwielbia bawić się formami i kolorami, zestawiać je w nieoczywisty sposób pobudzając wyobraźnię odbiorcy. Po godzinach DJ, pasjonat muzyki, jazdy na rowerze i narciarstwa.