Oferta

Pragaleria

Stalowa 3, Warszawa

heliograwiura, karton; 27 x 36 cm (świetle oprawy);
sygn. na płycie p. d.: oraz pod kompozycją „KOZAKIEWICZ PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”.
Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

heliograwiura, karton 28,5 x 40,5 cm (świetle oprawy);
sygn. na płycie p. d.: oraz pod kompozycją „ZMURKO PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”. Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

heliograwiura, karton; 31 x 39 cm (świetle oprawy);
sygn. na płycie l. d.: oraz pod kompozycją „BIESZCZAD PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”. Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

heliograwiura, karton; 38 x 28 cm (świetle oprawy);
sygn. pod kompozycją „GOTTLIEB PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”;
ze zbioru St.Rodwanda. Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

heliograwiura, karton; 25 x 36 cm (świetle oprawy);
sygn. na płycie p. d.: oraz pod kompozycją: „WIESIOTOWSKI PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”. Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

heliograwiura, karton; 40 x 31 cm (świetle oprawy);
sygn. na płycie p. d.: oraz pod kompozycją „AJDUKIEWICZ PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”. Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

heliograwiura, karton; 44 x 34 cm (świetle oprawy);
sygn. pod kompozycją „PILECKI PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”;
Дозволено Цензурою Варшава13 Февраль 1884 года Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

heliograwiura, karton; 27 x 40 cm (świetle oprawy);
sygn. pod kompozycją „SIEMIRADZKI PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”. Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.
Victor Angerer (1839-1894) jeden z najbardziej wszechstronnych fotografów wiedeńskich XIX wieku, właściciel wydawnictwa i firmy litograficznej. Fotografował rodzinę cesarską, arystokrację wiedeńską oraz znane postacie ze środowisk artystycznych, a także widoki Wiednia, architekturę i wnętrza. W swojej epoce znany i ceniony na całym świecie, uczestnik wystawy w Paryżu w 1878 r. oraz w Wiedniu w 1873r.
Maurycy Robitschek (Robiczek)-księgarz, w 1872 roku wspólnie z Hermanem Altenbergiem założyli własną księgarnię i skład obrazów przy Krakowskim Przedmieściu 38, pod nazwą Altenberg i Robitschek. Pod koniec 1879 r. księgarnia przeszła na własność Maurycego Robitschka, który zaczął wówczas posługiwać się spolszczoną wersją nazwiska: Robiczek.

heliograwiura, karton; 33 x 40 cm (świetle oprawy);
sygn. pod kompozycją „GOTTLIEB PXT” oraz „HELIOGRAVIURE V.ANGERERA”;
tytuł obrazu po polsku i francusku;
dodatkowe napisy: „Druk Tow. rozprzestrz. Sztuk pięknych w Wiedniu”;
„SKŁAD GŁÓWNY U MAURYCEGO ROBICZKA W WARSZAWIE”. Grafika pochodzi ze zbioru „Album malarzy polskich w sztychach” wydany w 1884 roku. Było to pionierskie wydawnictwo na ziemiach polskich o ogromnym znaczeniu dla upowszechniania twórczości współczesnych polskich artystów, szczególnie w czasie trwania zaborów.

drzeworyt, papier; 29 x 49 cm (w świetle oprawy);
sygn. przez drzeworytnika l. d.