Pusty pokój nr 24. Hommage a Vermeer, 2021

Pragaleria

Stalowa 3, Warszawa

Marta Leśniakowska (ur. 1950)

o artyście »

Ta minimalistyczna fotografia i konstrukcja jej pola obrazowego w całości oparta jest na geometrii i świetle jako parergonie, gdy moje spojrzenie zatrzymało się na świetlno-przestrzennym spektaklu, jaki dostrzegłam na betonowej ścianie. A który wprost odpowiada na pytanie, jak i dlaczego światło jest parergonem. Dlatego, bo „znajduje się zarazem na zewnątrz, oświetlając przedstawiany przedmiot, i wewnątrz, ustanawiając samą widzialność tego przedmiotu. Jest marginalne, a jednak niezwykle istotne. Stanowi tyleż finalne dotknięcie, które nadaje obrazowi blask, co niezbędny początek. Jest zarazem konieczne i nieistotne. ‘Zobaczyć światło’ – to brzmi dziwnie. Nie można zobaczyć światła, ale to światło sprawia, że można zobaczyć cokolwiek” 1/. (ml) ( / Mieke Bal, Rozsiewania obrazu. Opowieść Vermeera, przeł. Ł. Zaremba, [w:] Almanach antropologiczny. Słowo/obraz, Wyd. UW: Warszawa 2010 s. 77.)

Marta Leśniakowska (ur. 1950) - Pusty pokój nr 24. Hommage a Vermeer, 2021

Zgłoszenie chęci kupna

W celu zgłoszenia chęci kupna należy wypełnić formularz.

Prosimy o wpisaniu w pole "dodatkowe uwagi" informacji na temat preferowanego sposobu płatności (przelew, gotówka, karta, przelew) oraz sposobu odbioru prac (osobisty, przesyłka pocztowa, przesyłka kurierska) oraz ewentualnie czy są Państwo zainteresowani innymi pracami tego artysty.

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
telefon: 884 798852
email: info@pragaleria.pl




    Metoda licytacji

    Limit ceny

    Akceptuję regulamin oferty galeryjnej




    Pusty pokój nr 24. Hommage a Vermeer, 2021

    fotografia kolekcjonerska kolor, cyfrowa na papierze archiwalnym Hahnemuhle Photo Rag Baryta 315g (semi-flash), archival paper, acid-free, 40 x 40 cm, 1/5, sygn. l.d. podpisem odręcznym oraz na odwrocie. Praca nieoprawiona. Fotografia wyróżniona i eksponowana w Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki czasu” w Toruniu 2021 roku.

    Cena sprzedaży: 800