Po ukończeniu średniej szkoły plastycznej i jednym roku historii sztuki na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, w 1970 r. wstąpiła na Wydział Malarstwa ASP w Warszawie, który ukończyła pod kierunkiem prof. J. Tarasina i T. Dominika w 1976 r. Wiosną 1972 r. dokonała pierwszego „zasiewu” w łazience Dziekanki, gdzie wówczas mieszkała, rozpoczynając w ten sposób samodzielną karierę artystyczną. Jej znakiem rozpoznawczym jest rzeżucha, a także inne rośliny takie jak np. len, które wysiewa nie tylko „do ziemi”, ale także na własnym ciele, a następnie konserwuje jako obiekty. Autorka wystaw indywidualnych: Pierwszy zasiew, Dziekanka, ASP, Warszawa (1972); Sculpture for Earth, Ubbeboda, Szwecja (1974); Dywan Wielkanocny, Kiełczewice (1974); Procesja, Warszawa (1974); Przyjście zieleni, Repassage, Warszawa (1974); Rzeżucha, Galeria Labirynt, Lublin (1974); Zasiew 31 – kalendarz kobiety, Galeria Labirynt, Lublin (1976); Zasiew 30, GN, Warszawa (1981); Desire, Action, On a Vigil, Moltkerei Werkstatt, Kolonia, Niemcy (1986); Ścierki wizytek, Galeria Dziekanka, Warszawa (1988); Floor Cloths of the Visitation Nuns, Moltkerei Wekstatt, Kolonia, Niemcy (1989); Ścierki wizytek, Galeria Wschodnia, Łódź (1990); Dla tych, którzy kochają wiatr – Życie według Jana Pawła II, Galeria Zachęta, Warszawa (1992); Teresa Murak, Galerie Faust Rosa Turetsky, Genewa, Szwajcaria (1992); Słońce wstaje z Ziemi, realizacja stała, Orońsko (1994); Sculpture for the Earth, realizacja stała, Hoffmann Collection, Berlin, Niemcy (1996); Miejsce dla Astrei, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa (1998); Teresa Murak, wystawa stała, Hoffmann Collection, Berlin (2002); Dzieła lęgną się w szczelinach rzeczywistości, Lniany strumień, Warszawa (2003-2004); Most – Rzeźba spotkań nad Aleją Solidarności, work in progress, Warszawa (2004-2006).