TÊTE-À-TÊTE
Kolekcja Malwiny Konopackiej
w spotkaniu z klasykami
Wystawa rozpocznie się wernisażem 28. kwietnia o godzinie 18:00, na który serdecznie zapraszamy! Finisaż wystawy, przypadający na 14. maja, zbiega się z Nocą Muzeów 2022.
Na wystawie zaprezentowana będzie nowa kolekcja ceramiki kolekcjonerskiej Malwiny Konopackiej wraz z unikatową wersją wazonu OKO/Twarz z kolekcji TÊTE-À-TÊTE. Obiekt zostanie wystawiony na Aukcję Jednego Obiektu w dniu finisażu wystawy – 14. maja o godz. 22:00. Uzupełnieniem ekspozycji będą unikatowe wzory ceramiki z Włocławskich Zakładów Fajansu z kolekcji Radosława Czarnego.
Malwina Konopacka, projektantka i ilustratorka, jest autorką kolekcji ceramiki OKO. Urodzona w 1982 roku w Warszawie, studiowała Wzornictwo Przemysłowe na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i ilustrację na Universität der Künste w Berlinie. Jako ilustratorka współpracowała z prasą i to z pasji do ilustracji wynikły pierwsze wazony OKO – artystka chciała sprawdzić, jak zadziała rysunek w trójwymiarowym świecie przedmiotów codziennego użytku. Pierwszy obiekt z rodziny OKO powstał w 2014 roku i od tej pory rodzina ta stale się powiększa.
Pragaleria Design to nowy adres na mapie warszawskiej Pragi. Zespół galerii specjalizuje się we wzornictwie przemysłowym, grafice użytkowej i rzemiośle artystycznym. Konopacka 17 to adres przestrzeni przeznaczonej na prace najlepszych projektantek i projektantów. Organizując aukcje historycznego wzornictwa i wystawy współczesnego designu, galeria skupia się na promowaniu wartości projektowych w przedmiotach codziennych i kolekcjonerskich.
Kolekcja ceramicznych talerzy Malwiny Konopackiej to najnowsza odsłona form spod znaku OKO. Ponownie jej tematem staje się ciało. Wizerunek zostaje rozbity na pojedyncze fragmenty. Spojrzenia skupiają się na poszczególnych detalach – patrzące oko, uśmiechnięte usta, dłoń przeczesująca włosy. Limitowana kolekcja ceramicznych pater składa się z portretów w kilku wariantach kolorystycznych. Podzielone na zestawy po siedem sztuk wspólnie tworzą całość – wrażeniowy obraz ciała. Dopiero po złożeniu zestawu, stojąc w cztery oczy z fragmentarycznym wizerunkiem, możemy poznać głębiej postać. Ale nie musimy! Autorka zastosowała otwartą kompozycję zestawu ceramiki. To od odbiorcy zależy w jaki sposób na nią spojrzy.
Link do fotorelacji z wernisażu wystawy
Link do oferty galeryjnej