Aukcje

Pragaleria

Stalowa 3, Warszawa

Ewelina Kołakowska od lat niezmiennie snuje opowieść o cielesności. W swoich dziełach przedstawia ciała w procesie, ciała w relacji, ciała oczekujące na dotyk, drżące z podniecenia, rozkoszy, naprężone, spięte lub wiotkie, bezwładne, unoszone w górę przez czyjeś silne ręce. Artystkę fascynuje zmysł dotyku. Fizyczny kontakt dwóch ciał może być przyjemny i oczekiwany, lub niechciany, czasem bolesny. Pomiędzy postaciami z obrazów rozgrywa się prawdziwy spektakl namiętności. Widz obrazów Eweliny Kołakowskiej zostaje obsadzony w roli podglądacza, mimowolnego uczestnika tej erotycznej gry, która odbywa się na powierzchni płócien. To rola, która rzadko jest dla nas przyjemna i wygodna. A jednak, pomimo niepokoju, czasem nawet emocjonalnego dyskomfortu, jaki możemy odczuwać podczas kontaktu z pracami Eweliny Kołakowskiej, nie jesteśmy w stanie im się oprzeć. Nie możemy oderwać wzroku, czerpiąc dziwną, voyeurystyczną przyjemność z aktu obserwacji.

Choć wszystkie prezentowane prace utrzymane są w niemal monochromatycznej, czarno – szaro – białej kolorystyce, to jednak spektrum emocji, jakie się z nich wyłania jest niezwykle szerokie. Pożądanie sąsiaduje z obrzydzeniem, obietnica poczęcia nowego życia ze śmiercią, miłość z odrzuceniem i samotnością, oczekiwanie z lękiem i niepokojem. Twarze wykrzywiają się w grymasie, silne męskie palce ściskają miękką materię delikatnego, kobiecego ciała. Czasem unia dwóch ciał ulega rozpadowi. Pomiędzy ludzi wkrada się smutek i poczucie izolacji. Tam, gdzie kończy się dotyk, zaczyna się samotność.

Marcin Krajewski

Nagrody i wyróżnienia:

–  Nagroda specjalna konkursu „A co z wartościami? Prawda.”, Centrum Historii Zajezdnia, Wrocław, 2021
–  Finalistka I Biennale Malarstwa Lubelska Wiosna, Lublin, 2021

– Finalistka IV Ogólnopolskiego Konkursu Malarskiego im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, 2020

– laureatka Konkursu Rektora APS na najlepszą pracę dyplomową 2016/17
– finalistka II Ogólnopolskiego Konkursu Malarskiego im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy
– laureatka Konkursu Rektora APS na najlepszą pracę dyplomową 2014/15

Najważniejsze wystawy:

2021:

– wystawa pokonkursowa „A co z wartościami? Prawda.”, Centrum Historii Zajezdnia, Wrocław, 2021
– wystawa zbiorowa „Malarstwo 2020-2021” Sekcji Malarstwa OW ZPAP,
Galeria DAP, Warszawa, 2021
– wystawa indywidualna „Dawno, niedawno…, dzisiaj.”, Muzeum Karkonoskie, Jelenia Góra
– wystawa pokonkursowa, I Biennale Malarstwa Lubelska Wiosna, Centrum Spotkania Kultur, Lublin

2020:

– wystawa pokonkursowa, IV Ogólnopolski Konkurs im. Leona Wyczółkowskiego, Galeria Miejska BWA, Bydgoszcz

2019:

Spotkanie światów, Podziemia Kamedulskie, Warszawa (wystawa indywidualna)
Spotkanie światów, Ośrodek Kultury Ochoty, Warszawa (wystawa indywidualna)
Sto lat!, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków (wystawa indywidualna – stała ekspozycja)
Sceny zatrzymane, Galeria Aneks, Dom Chemika, Puławy (wystawa indywidualna)
Sto lat!, Galeria Sztuki Współczesnej w Pałacu Zielińskich, Kielce (wystawa indywidualna)

2018:

Niepozory, Galeria APS, Warszawa (wystawa indywidualna)
Sceny zatrzymane, Pragaleria, Warszawa (wystawa indywidualna)
Sto lat!, Biała Galeria CENTRUM, Nowohuckie Centrum Kultury, Kraków (wystawa indywidualna)

2017:

Sceny zatrzymane, Galeria Kwadrat Artystyczny, Ryki (wystawa indywidualna)

2016:

– II Ogólnopolski Konkurs im. Leona Wyczółkowskiego, Galeria Miejska BWA, Bydgoszcz (wystawa pokonkursowa)
Sceny zatrzymane, Galeria APS, Warszawa (wystawa indywidualna)

2015:

Sceny zatrzymane, Kurzelaty (wystawa indywidualna)
Babcia, Gminny Ośrodek Kultury, Kłoczew (wystawa indywidualna)

2014:

Szkice i malarstwo, Klubokawiarnia przy Centrum Środowisk Twórczych Ochoty Fundacji Sztuka Życia, Warszawa (wystawa indywidualna)
Szkice, Galeria Salon Owalny, Instytut Edukacji Artystycznej, Warszawa (wystawa indywidualna)

test

 

Marka REC.ON oferuje nowoczesne wzornictwo o proekologicznym charakterze. Oferta, w której pierwsze miejsce zajmują industrialne lampy, powstała z myślą o środowisku naturalnym. Wszystkie nasze produkty wykonane są ręcznie z materiałów pochodzących z recyklingu (zużyte części samochodowe, drewno i szkło z odzysku). Nasze wyroby oznakowane są jednostkowym numerem seryjnym, bowiem nie ma dwóch całkowicie identycznych modeli – każdy jest oryginalny i wyjątkowy.

PHORMY to marka autorska założona przez architekta Maxa Kobielę. Pierwsze szkice mebli były odpowiedzią na prywatne zapotrzebowanie projektanta. Powstały z przekonania, że jeśli na rynku nie ma odpowiednich form, to trzeba je zaprojektować. Niedługo później powstawały kolejne projekty mebli, a z czasem narodziła się koncepcja zebrania ich pod jednym szyldem o nazwie PHORMY.

Max Kobiela Projektant, założyciel marki PHORMY to architekt, absolwent Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Krakowskiej. Działa na polu architektury, projektowania wnętrz oraz wzornictwa i grafiki użytkowej.

Jest stypendystką Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Prezydenta Miasta Bielska- Białej za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Jej prace prezentowane były podczas krajowych i międzynarodowych wystaw i konkursów w tym między innymi w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowskich w Warszawie, Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym podczas finału konkursu „Młodzi na Start” organizowanego przez magazyn ELLE Decoration i Design Centrum Gdynia, w galerii Rondo Sztuki w Katowicach, w Biurze Wystaw Artystycznych „Awangarda” we Wrocławiu jak również podczas prestiżowego, międzynarodowego konkursie „Stanislav Libenský Award”, oraz międzynarodowego festiwalu designu Łódź Design w Łodzi.

 

Opis marki:

Justyna Żak Projekty to marka stworzona z myślą o użytkownikach ceniących sobie wyjątkowe oraz oryginalne elementy wystroju wnętrz. Realizacje pomysłów wykonywane są w całości własnoręcznie w nisko seryjnych nakładach.  Do ich powstania wykorzystuję techniki i możliwości rzemiosł artystycznych z zakresu formowania szkła, drewna i ceramiki. W projektowanych przeze mnie produktach często obok sfery użytkowej stawiam również na emocjonalny aspekt wzornictwa uważając, że tylko takie przedmioty potrafią zatrzymać nas w pędzie i wirze dzisiejszego świata. Justyna Żak

Clayman studio-Tomasz Jaremków jest małą pracownią projektującą i wykonującą ceramikę. Produkty toczone są na kole i ręcznie zdobione. Obiekty tworzą z porcelany i kamionki.

Wyroby Clayman produkowane są z najwyższej jakości naturalnych materiałów.

Prywatnie i zawodowo zajmuje się malarstwem sztalugowym, ściennym, projektuje dekoracje, uprawia fotografię. Inspiracje znajduje w malarstwie impresjonistów, surrealistów, symbolistów. Głównie jednak inspiruje się naturą. Wystawy: 2014 udział w wystawie zbiorowej: Apoteoza Muzy – biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego. 2016 udział w wystawie zbiorowej: Spójność różnorodności – Galeria BroWart, Wrocław. Udział w konkursach plastycznych na terenie kraju: 2015: Biennale piotrkowskie, Biennale Bielska Jesień, wydarzenie artystyczne: Trzy mosty; udział w konkursie Fama; VII Triennale Martwej Natury w Sieradzu; 2016r.: Konfrontacje Sztuki, Warszawa; wydarzenie artystyczne Trzy mosty.