
„Nieprzygotowany widz, odwiedzający ekspozycję prezentującą najnowsze dokonania artystyczne Milionerboya, może przeżyć niemały szok poznawczy. To nie są obrazy dla odbiorców o słabych nerwach! Oto zanurzamy się w świat budzących grozę potworów, kłębiących się macek, oślizgłych wnętrzności, bliżej nierozpoznanych, przerośniętych tkanek miękkich. Wydaje się, że znaleźliśmy się w nierealnym, przerażającym uniwersum, podobnym do tego, które stworzył HR Giger, ojciec ikonicznego „Obcego”. W tej przestrzeni zmysły mogą nas łudzić. Płótna wydają się pulsować w rytm pompowanej krwi, kątem oka dostrzegamy poruszenie obłych macek – ale może to tylko złudzenie? Realizm przedstawienia jest niezwykły. Elementy kompozycji błyszczą od śluzu, dzięki doskonałemu modelunkowi wydają się wychodzić poza dwuwymiarową, płaską przestrzeń płótna. Najnowsze obrazy Milionerboya stanowią doskonały dowód na to, że skupienie na kształtowaniu formy dzieła powoduje również zmianę w treści, tematyce i sposobie oddziaływania obrazu. Uderzający realizm w przedstawieniu gładkości, śliskości i miękkości materii, z której zbudowane są osobliwe organizmy z płócien artysty, a także zdumiewająca zdolność tych wizerunków do wpływania bezpośrednio na zmysły odbiorcy – to wszystko nie było by możliwe, gdyby malarz nie postanowił porzucić farb akrylowych i zwrócić się ku, jakże tradycyjnemu, medium malarstwa olejnego.
W swojej twórczości Milionerboy od zawsze posługiwał się ironią. Zaskakujące zestawienia przedstawionych scen z dowcipnymi, czasem nawet prowokacyjnymi tytułami obrazów, stały się niemal jego znakiem rozpoznawczym. W najnowszym cyklu płócien, prezentowanym na wystawie „Sklep z mięsem” w Pragalerii, dostrzec możemy jednak również zupełnie nowe rozwiązania formalne. Artysta stosuje nieoczywiste, oryginalne kadry. Przedstawienia nie mieszczą się w ramach obrazu, wychodzą poza granice płótna, czasem elementy kompozycji ucięte zostają w taki sposób, by drażnić odbiorcę i powodować jego wizualny dyskomfort. Dzięki temu, widz ma wrażenie istnienie świata poza obrazem, przenikania się rzeczywistości malarskiej i tej wokół niego. Szczególną uwagę zwraca również zupełnie nowa, zaskakująco łagodna, wręcz radosna i niezwykle spójna kolorystyka wszystkich prac. W obrazach pojawiają się głównie nasycone odcienie różu w zestawieniu ze smolistą czernią i szarością, czasem dostrzec możemy łagodne fiolety obok czystej bieli, obecne są również akcenty soczystej zieleni. Wszystkie te zabiegi sprawiają, że w najnowszym cyklu malarskim Milionerboya odnajdujemy szczególny paradoks: to co, z założenia powinno być obrzydliwe, nieprzyjemne, odpychające – dzięki starannej estetyzacji zaczyna sprawiać widzowi dziwną, jakby perwersyjną przyjemność wizualną.”
Marcin Krajewski
Najważniejsze wystawy:
2001 – Art Fair Chicago, USA
2006 – BWA Kalisz
2017 – Officyna Art&Design, Warszawa
2017 – Off Piotrkowska, Łódź
2017- Drukarnia Skład Wina i Chleba, Łódź

Jan Jubaal Wasiński uprawia twórczość w zakresie szeroko pojmowanego malarstwa, a także grafiki oraz rysunku i instalacji. Jest doktorem sztuk pięknych związanym z ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Od 2010 roku zaangażowany w działania niezależnej galerii sztuki ulicznej MSWA/Tablica na styku łódzkiego Śródmieścia i Bałut. Współtworzy studio sitodruku i pracownię plastyczną pod szyldem Mistrzowie Zmianowi. Organizuje warsztaty dla młodzieży i dorosłych. Jest autorem kilkunastu wystaw indywidualnych. Uczestniczył w ponad 60-ciu zbiorowych wystawach i projektach artystycznych. https://www.jubaal.net/
Serce Miasta pomaga osobom w kryzysie bezdomności, przeżywającym teraz szczególnie trudny czas. Wydaje jedzenie, odzież, buty, kieruje na badania, obcina włosy, wypełnia formularze urzędowe. Organizacja dostała od miasta lokal obok wejścia na podwórko przy ul. 11 listopada 22, gdzie w dawnych zabudowaniach fabrycznych mieszczą się popularne lokale: Skład Butelek, Hydrozagadka, Chmury. Wsparcie jest jej niezwykle potrzebne, szczególnie fundusze ma remont lokalu. https://www.youtube.com/watch?v=AmI-xpRaEgM
Dom Kultury Praga to przyjazna, otwarta przestrzeń dla każdego niezależnie od wieku. Charakter ikierunek działania opiera na myśli przewodniej: „Nie ma jak w domu kultury”. Stawia na dobrą energię w budowaniu relacji z uczestnikami. Mieszkańcy Pragi są tu najważniejsi, a program dopasowany jest do ich potrzeb. Instytucja prowadzi działalność kulturalną, edukacyjną, artystyczną i społeczną. https://www.dkpraga.pl/