Aukcja Szkła – 3 czerwca 2020 r. godz., 19.30

Pragaleria

Stalowa 3, Warszawa

Aukcja Szkła – 3 czerwca 2020 r. godz., 19.30

Zachęceni sukcesami Aukcji Designu, prezentujemy Państwu katalog tematycznej Aukcji Szkła, która odbędzie się 3 czerwca 2020 r. o godz. 19.30 (środa).
W ofercie znalazły się projekty twórców związanych z Krakowskiem Instytutem Szkła, w tym Jerzego Słuczan-Orkusza i Michała Jakubasa. Nie zabrakło również obiektów autorstwa Zbigniewa Horbowego czy Ludwika Fiedorowicza.
Ten niezwykle barwny zbiór to kwintesencja wyobraźni i zdolności osób związanych z polskim wzornictwem.

Zachęcamy do rejestracji na platformie OnebidArtinfo oraz do składania zleceń licytacji telefonicznej lub z limitem poprzez formularz dostępny na naszej stronie lub mailowo / telefonicznie.

Katalog

1

Wazon z zestawu Floris - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948); szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 14 cm; Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.; drobne zarysowania od użytkowania.

Cena: 900

2

Amfora - proj. Michał JAKUBAS

proj. Michał JAKUBAS;
szkło sodowe, barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 21,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Cena: 500

3

Butla - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie na zielono, antico; wys. 15 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w.;
niewielka szczerba na krawędzi kołnierza.

Cena: 400

4

Wazon - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (pomarańczowo-żółte); wys. 26 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 112.

Cena: 300

5

Wazon tzw. "Panna młoda" - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 25,3 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 123.

Cena: 700

6

Wazon z oplotem - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (czerwone i żółte); wys. 24 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
na korpusie pęcherzyki powietrza.

Cena: 500

7

Wazon - Adam JABŁOŃSKI (1902-1973)

Adam JABŁOŃSKI (1902-1973); szkło warstwowe, barwoine w masie; wys. 31 cm; sygn. na spodzie: AJabłoński (ryte); mikro spękania wewnątrz struktury szkła.

Cena: 500

8

Wazon cylindryczny - Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka"

szkło sodowe, barwione w masie na fioletowo, antico; wys. 18 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Cena: 150

9

Wazon z zestawu Floris - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948); szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 13 cm; Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Cena: 900

10

Wazon - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948);
szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 34 cm;
Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Cena: 1000

11

Wazon - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948);
szkło sodowe, barwione w masie, warstwowe; wys. 11,5 cm;
Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Cena: 700

12

Wazon - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948);
szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 27,5 cm;
Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Cena: 1000

13

Wazon z szerokim kołnierzem "Moździerz" - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948); szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 23,5 cm; Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Cena: 1200

14

Wazon - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie na niebiesko, antico; wys. 23 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Cena: 500

15

Butla z wklęśnięciem - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019); szkło sodowe, barwione w masie na zielono, dwustronnie gniecione, antico; wys. 19,5 cm; Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Cena: 500

16

Butla - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019); szkło sodowe, barwione w masie na fioletowo, antico; wys. 12 cm; Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Cena: 300

17

Wazon tzw. "Domek" - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie, w typie antico; 20 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w.

Cena: 400

18

Butla z kołnierzem - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie na miodowo, antico; wys. 23 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w.;
pęknięte pęcherzyki powietrza.

Cena: 500

19

Butla z kołnierzem, dwustronnie gnieciona - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019); szkło sodowe, przeźroczyste, opalizujące, dwustronnie gnieciona, antico; wys. 16,5 cm; Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Cena: 700

20

Wazon z szerokim kołnierzem

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, przeźroczyste; wys. 29 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Cena: 300

21

Wazon - proj. Józef PODLASEK (1934-1995)

proj. Józef PODLASEK (1934-1995);
szkło sodowe, barwione w masie na kolor zielony, nieregularna zawiesina smug i cętków z licznymi pęcherzykami powietrza; wys. 24,5 cm;
Huta Szkła w Zawierciu, lata 70. XX w.

Cena: 700

22

Para pucharków - proj. Józef PODLASEK (1934-1995)

proj. Józef PODLASEK (1934-1995);
szkło sodowe, barwione w masie na kolor miodowy, pęcherzyki powietrza; wys. 12 cm i 16,5 cm;
Huta Szkła w Zawierciu, lata 70. XX w.

Cena: 100

23

Wazon - proj. Józef PODLASEK (1934-1995)

proj. Józef PODLASEK (1934-1995);
szkło sodowe, barwione w masie na kolor miodowy, pęcherzyki powietrza; wys. 12,5 cm;
Huta Szkła w Zawierciu, lata 70. XX w.

Cena: 200

24

Wazon - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie na żółto, ręcznie formowane; wys. 35 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 145.

Cena: 400

25

Wazonik - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 14 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 400

26

Dzban - proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943)

proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 23 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Cena: 600

27

Czajnik - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 15,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
technologiczne zarysowania związane z odcinaniem szklanej formy (?);
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 132.

Cena: 500

28

Naczynie z guzami - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 5,5 cm, średn. 17 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 127.

Cena: 300

29

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 13 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 139.

Cena: 150

30

Koszyczek - Naczynko - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na czerwono, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 14,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
delikatna szczerba na jednej z "falbanek";
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 60 poz. 86.

Cena: 300

31

Puchar - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (jasno-czerwone); wys. 14 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 300

32

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 12 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 300

33

Karafka - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, barwione w masie, ręcznie formowane; wys. całkowita 19 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
wewnątrz osad.

Cena: 400

34

Kufel - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 15 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 153.

Cena: 150

35

Puchar - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (żółte); wys. 14 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 300

36

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe, barwione w masie mleczne i przeźroczyste, formowane ręcznię; wys. 13 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 139.

Cena: 100

37

Wazon - proj. Michał JAKUBAS

proj. Michał JAKUBAS;
szkło sodowe, tonowane, ręcznie formowane; wys. 9,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Cena: 300

38

Amfora - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, mleczne i przeźroczyste, tonowane, ręcznie formowane; wys. 32,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
ślady osadu.

Cena: 500

39

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, mleczne i przeźroczyste, tonowane, ręcznie formowane; wys. 30,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 400

40

Kielich - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, mleczne i przeźroczyste, tonowane, ręcznie formowane; wys. 30,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3 tercja XX w.

Cena: 400

41

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, mleczne, ręcznie formowane (fioletowe); wys. 29,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
na stopie pęcherzyk powietrza.

Cena: 500

42

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

z oplotem;
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane, mleczne, tonowane; wys. 20,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 300

43

Naczynie z guzami - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie, wys. 10 cm, średn. 15 cm;
Krakowski Instytut Szkła, lata 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 126.

Cena: 200

44

Popielnica turkusowa - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 3,5 cm, średn. 16 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 150

45

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na zielono, tonowane, ręcznie formowane; wys. 24,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
na stopie zatopiony kartusz.

Cena: 200

46

Amfora - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)
szkło barwione w masie, zielono-niebieskie; wys. 36,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Cena: 700

47

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, mleczne, ręcznie formowane (zielono-niebieskie); wys. 29 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 500

48

Amfora

szkło fioletowe, tonowane, barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 20 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 500

49

Cukiernica tzw. "Piłkarz" - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 15,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 4. ćw. XX w.

Cena: 300

50

Wazon - proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943)

flet;
proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 34,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
nierówności technologiczne na aplikacjach.

Cena: 900

51

Amfora z wklęśnięciem tzw. "Pępek" - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 20 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
drobne błędy technologiczne na elementach dekoracyjnych - zgrubienia;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 117.

Cena: 500

52

Patera dwuuszna - proj. Michał JAKUBAS

proj. Michał JAKUBAS;
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (czerwone); wys. 15 cm, średn. czary 15,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 91, poz. 26.

Cena: 400

53

Czara - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 18,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
błąd technologiczny w czarze - zgrubienie.

Cena: 400

54

Wazon - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (czerwone); wys. 23,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Cena: 200

55

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 28,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 300

56

Para świeczników - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 28 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 700

57

Kielich - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane, przeźroczyste; wys. 28 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 100

58

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

w formie spłaszczonej kuli;
proj. Monika ORKUSZ (?);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 9 cm, średn. 13,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3 tercja XX w.

Cena: 400

59

Koszyk - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na czerwono, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 18,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek. W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 139.

Cena: 100

60

Wazon - kielich - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 27 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Cena: 400

61

Dzban czerwony tzw. "Trójka” - proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943)

proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 31 cm;
Krakowski Instytut Szkła, lata 70. XX w.;
niewielkie wyszczerbienie na końcu uchwytu (technologiczne ?).

Cena: 400

62

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na czerwono, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 22,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Cena: 150

63

Patera - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane, przeźroczyste; wys. 13,5 cm, średn. czary: 18,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
błąd technologiczny wewnątrz czary (zgrubienie).

Cena: 400

64

Wazon - proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999)

proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane, z pęcherzykami powietrza; wys. 30,5 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Cena: 250

65

Wazon - proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999)

proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane, z pęcherzykami powietrza; wys. 29,5 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Cena: 250

66

Wazon

szkło sodwe barwione w masie na pomarańczowo, wewnątrz zatopione płatki w kolorze złotym, szkło warstwowe; wys. 30 cm;
Polska, 2 poł. XX w.

Cena: 500

67

Wazon - proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999)

proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999);
szkło barwione w masie na pomarańczowo, szkło bezbarwne, przeźroczyste; wys. 21,5 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Cena: 100

68

Wazon - proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941)

proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941);
szkło barwione w masie, przeźroczyste; wys. 42 cm;
Huta Szkła Gospodarczego "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, lata 70. XX w.

Cena: 250

69

Wazon - proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941)

proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941);
szkło barwione w masie, przeźroczyste; wys. 30 cm;
Huta Szkła Gospodarczego "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, lata 70. XX w.

Cena: 200

70

Wazon z kołnierzem

szkło warstwowe, barwione w masie, antico; wys. 11 cm;
Polska, Huta Szkła "Hortensja" (?), 2 poł. XX w.;
w typie wyrobów Zygmunta Janoty.

Cena: 300

71

Para butli - proj. Cwetan CACZEW

proj. Cwetan CACZEW;
szkło sodowe, barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 34 i 31,5 cm;
Pracownia Szkła „Cwetan Caczew” w Bytomiu l. 90. XX w.

Cena: 400

72

Para form szklanych - Wazony

szkło bezbarwne, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 26,5 cm i wys. 13 cm;
Polska, 2 poł. XX w.

Cena: 1000

73

Para wazonów geometrycznych - proj. Ireneusz KIZIŃSKI (1937-2008)

proj. Ireneusz KIZIŃSKI (1937-2008);
szkło barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 21 cm i wys. 14,5 cm;
Polska, 4. ćw. XX w.

Cena: 1500

74

Wazon z wklęśnięciem

szkło barwione w masie, warstwowe, ręcznie formowane; wys. 33,5 cm;
Polska, 2 poł. XX w.

Cena: 300

75

Wazon kulisty

szkło warstwowe, barwione w masie; wys. 10 cm;
Polska, 2 poł. XX w.
według przekazu żony artysty jest to kompozycja Ireneusza Kizińskiego.

Cena: 400

76

Forma szklana

szkło sodowe, warstwowe, barwione w masie; wys. 22,5 cm;
Polska, 2 poł. XX w.;
w typie wyrobów Zygmunta Janoty.

Cena: 800

77

Patera - Grażyna BIELSKA-KOZAKIEWICZ (ur. 1955)

Grażyna BIELSKA-KOZAKIEWICZ (ur. 1955), 2007
szkło warstwowe matowe i przeźroczyste; 36,5 x 36,5 cm;
sygn. monogramem: GBKoz.

Cena: 300

78

Kielich

szkło barwione w masie i bezbarwne, przeźroczyste; wys. 32 cm;
Polska, 2 poł. XX w.;
Kielich w typie wyrobów Zbigniewa Horbowego.

Cena: 200

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon z zestawu Floris - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948); szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 14 cm; Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.; drobne zarysowania od użytkowania.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Amfora - proj. Michał JAKUBAS

proj. Michał JAKUBAS;
szkło sodowe, barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 21,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Butla - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie na zielono, antico; wys. 15 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w.;
niewielka szczerba na krawędzi kołnierza.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (pomarańczowo-żółte); wys. 26 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 112.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon tzw. "Panna młoda" - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 25,3 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 123.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon z oplotem - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (czerwone i żółte); wys. 24 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
na korpusie pęcherzyki powietrza.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Adam JABŁOŃSKI (1902-1973)

Adam JABŁOŃSKI (1902-1973); szkło warstwowe, barwoine w masie; wys. 31 cm; sygn. na spodzie: AJabłoński (ryte); mikro spękania wewnątrz struktury szkła.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon cylindryczny - Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka"

szkło sodowe, barwione w masie na fioletowo, antico; wys. 18 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon z zestawu Floris - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948); szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 13 cm; Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948);
szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 34 cm;
Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948);
szkło sodowe, barwione w masie, warstwowe; wys. 11,5 cm;
Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948);
szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 27,5 cm;
Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon z szerokim kołnierzem "Moździerz" - proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948)

proj. Ludwik FIEDOROWICZ (ur. 1948); szkło w kolorze kobaltowym, przeźroczyste, barwione w masie, warstwowe; wys. 23,5 cm; Zakład Szkła Artystycznego „Siemianowice” w Siemianowicach Śląskich, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie na niebiesko, antico; wys. 23 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Butla z wklęśnięciem - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019); szkło sodowe, barwione w masie na zielono, dwustronnie gniecione, antico; wys. 19,5 cm; Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Butla - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019); szkło sodowe, barwione w masie na fioletowo, antico; wys. 12 cm; Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon tzw. "Domek" - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie, w typie antico; 20 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Butla z kołnierzem - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, barwione w masie na miodowo, antico; wys. 23 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w.;
pęknięte pęcherzyki powietrza.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Butla z kołnierzem, dwustronnie gnieciona - proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019)

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019); szkło sodowe, przeźroczyste, opalizujące, dwustronnie gnieciona, antico; wys. 16,5 cm; Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon z szerokim kołnierzem

proj. Zbigniew HORBOWY (1935-2019);
szkło sodowe, przeźroczyste; wys. 29 cm;
Huta "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, 3. tercja XX w

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Józef PODLASEK (1934-1995)

proj. Józef PODLASEK (1934-1995);
szkło sodowe, barwione w masie na kolor zielony, nieregularna zawiesina smug i cętków z licznymi pęcherzykami powietrza; wys. 24,5 cm;
Huta Szkła w Zawierciu, lata 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Para pucharków - proj. Józef PODLASEK (1934-1995)

proj. Józef PODLASEK (1934-1995);
szkło sodowe, barwione w masie na kolor miodowy, pęcherzyki powietrza; wys. 12 cm i 16,5 cm;
Huta Szkła w Zawierciu, lata 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Józef PODLASEK (1934-1995)

proj. Józef PODLASEK (1934-1995);
szkło sodowe, barwione w masie na kolor miodowy, pęcherzyki powietrza; wys. 12,5 cm;
Huta Szkła w Zawierciu, lata 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie na żółto, ręcznie formowane; wys. 35 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 145.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazonik - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 14 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Dzban - proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943)

proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 23 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Czajnik - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 15,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
technologiczne zarysowania związane z odcinaniem szklanej formy (?);
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 132.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Naczynie z guzami - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 5,5 cm, średn. 17 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 127.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 13 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 139.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Koszyczek - Naczynko - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na czerwono, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 14,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
delikatna szczerba na jednej z "falbanek";
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 60 poz. 86.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Puchar - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (jasno-czerwone); wys. 14 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 12 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Karafka - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, barwione w masie, ręcznie formowane; wys. całkowita 19 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
wewnątrz osad.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kufel - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 15 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 153.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Puchar - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (żółte); wys. 14 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe, barwione w masie mleczne i przeźroczyste, formowane ręcznię; wys. 13 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 139.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Michał JAKUBAS

proj. Michał JAKUBAS;
szkło sodowe, tonowane, ręcznie formowane; wys. 9,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Amfora - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, mleczne i przeźroczyste, tonowane, ręcznie formowane; wys. 32,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
ślady osadu.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, mleczne i przeźroczyste, tonowane, ręcznie formowane; wys. 30,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kielich - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe, mleczne i przeźroczyste, tonowane, ręcznie formowane; wys. 30,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3 tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, mleczne, ręcznie formowane (fioletowe); wys. 29,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
na stopie pęcherzyk powietrza.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

z oplotem;
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane, mleczne, tonowane; wys. 20,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Naczynie z guzami - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie, wys. 10 cm, średn. 15 cm;
Krakowski Instytut Szkła, lata 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 126.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Popielnica turkusowa - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 3,5 cm, średn. 16 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na zielono, tonowane, ręcznie formowane; wys. 24,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
na stopie zatopiony kartusz.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Amfora - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)
szkło barwione w masie, zielono-niebieskie; wys. 36,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, mleczne, ręcznie formowane (zielono-niebieskie); wys. 29 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Amfora

szkło fioletowe, tonowane, barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 20 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Cukiernica tzw. "Piłkarz" - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 15,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 4. ćw. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943)

flet;
proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 34,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
nierówności technologiczne na aplikacjach.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Amfora z wklęśnięciem tzw. "Pępek" - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 20 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
drobne błędy technologiczne na elementach dekoracyjnych - zgrubienia;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 117.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Patera dwuuszna - proj. Michał JAKUBAS

proj. Michał JAKUBAS;
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (czerwone); wys. 15 cm, średn. czary 15,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek, W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 91, poz. 26.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Czara - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 18,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
błąd technologiczny w czarze - zgrubienie.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane (czerwone); wys. 23,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 28,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Para świeczników - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane (czerwone); wys. 28 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kielich - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane, przeźroczyste; wys. 28 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - Krakowski Instytut Szkła

w formie spłaszczonej kuli;
proj. Monika ORKUSZ (?);
szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 9 cm, średn. 13,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3 tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Koszyk - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na czerwono, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 18,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.;
Por.: Barbara Banaś, Aleksandra Skorek. W pogoni za kolorem. Jerzy Słuczan-Orkusz, Wrocław 2019, s. 139.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - kielich - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 27 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Dzban czerwony tzw. "Trójka” - proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943)

proj. Barbara ŚWISTACKA (ur. 1943);
szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 31 cm;
Krakowski Instytut Szkła, lata 70. XX w.;
niewielkie wyszczerbienie na końcu uchwytu (technologiczne ?).

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kielich - proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002)

proj. Jerzy SŁUCZAN-ORKUSZ (1924-2002);
szkło barwione w masie na czerwono, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 22,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, l. 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Patera - Krakowski Instytut Szkła

szkło sodowe barwione w masie, ręcznie formowane, przeźroczyste; wys. 13,5 cm, średn. czary: 18,5 cm;
Krakowski Instytut Szkła, 3. tercja XX w.;
błąd technologiczny wewnątrz czary (zgrubienie).

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999)

proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane, z pęcherzykami powietrza; wys. 30,5 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999)

proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999);
szkło barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane, z pęcherzykami powietrza; wys. 29,5 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon

szkło sodwe barwione w masie na pomarańczowo, wewnątrz zatopione płatki w kolorze złotym, szkło warstwowe; wys. 30 cm;
Polska, 2 poł. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999)

proj. Wiesław SAWCZUK (1933-1999);
szkło barwione w masie na pomarańczowo, szkło bezbarwne, przeźroczyste; wys. 21,5 cm;
Spółdzielnia Przemysłu Ludowego i Artystycznego "Kamionka" w Łysej Górze, 4 ćw. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941)

proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941);
szkło barwione w masie, przeźroczyste; wys. 42 cm;
Huta Szkła Gospodarczego "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, lata 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon - proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941)

proj. Stefan SADOWSKI (ur. 1941);
szkło barwione w masie, przeźroczyste; wys. 30 cm;
Huta Szkła Gospodarczego "Sudety" w Szczytnej Śląskiej, lata 70. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon z kołnierzem

szkło warstwowe, barwione w masie, antico; wys. 11 cm;
Polska, Huta Szkła "Hortensja" (?), 2 poł. XX w.;
w typie wyrobów Zygmunta Janoty.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Para butli - proj. Cwetan CACZEW

proj. Cwetan CACZEW;
szkło sodowe, barwione w masie, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 34 i 31,5 cm;
Pracownia Szkła „Cwetan Caczew” w Bytomiu l. 90. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Para form szklanych - Wazony

szkło bezbarwne, przeźroczyste, ręcznie formowane; wys. 26,5 cm i wys. 13 cm;
Polska, 2 poł. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Para wazonów geometrycznych - proj. Ireneusz KIZIŃSKI (1937-2008)

proj. Ireneusz KIZIŃSKI (1937-2008);
szkło barwione w masie, ręcznie formowane; wys. 21 cm i wys. 14,5 cm;
Polska, 4. ćw. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon z wklęśnięciem

szkło barwione w masie, warstwowe, ręcznie formowane; wys. 33,5 cm;
Polska, 2 poł. XX w.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Wazon kulisty

szkło warstwowe, barwione w masie; wys. 10 cm;
Polska, 2 poł. XX w.
według przekazu żony artysty jest to kompozycja Ireneusza Kizińskiego.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Forma szklana

szkło sodowe, warstwowe, barwione w masie; wys. 22,5 cm;
Polska, 2 poł. XX w.;
w typie wyrobów Zygmunta Janoty.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Patera - Grażyna BIELSKA-KOZAKIEWICZ (ur. 1955)

Grażyna BIELSKA-KOZAKIEWICZ (ur. 1955), 2007
szkło warstwowe matowe i przeźroczyste; 36,5 x 36,5 cm;
sygn. monogramem: GBKoz.

Warszawa 2020/06/03

CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI

Carpe Artem Mikołaj Konopacki, właściciel marki
Pragaleria Dom Aukcyjny

potwierdza autentyczność sprzedanej pracy

Kielich

szkło barwione w masie i bezbarwne, przeźroczyste; wys. 32 cm;
Polska, 2 poł. XX w.;
Kielich w typie wyrobów Zbigniewa Horbowego.

Zgłoszenie chęci kupna

W celu zgłoszenia chęci kupna należy wypełnić formularz.

Prosimy o wpisaniu w pole "dodatkowe uwagi" informacji na temat preferowanego sposobu płatności (przelew, gotówka, karta, przelew) oraz sposobu odbioru prac (osobisty, przesyłka pocztowa, przesyłka kurierska) oraz ewentualnie czy są Państwo zainteresowani innymi pracami tego artysty.

W przypadku pytań, prosimy o kontakt:
telefon: 884798852
email: info@pragaleria.pl




Metoda licytacji

Limit ceny

Akceptuję regulamin oferty galeryjnej